20180614 123756Właśnie zakończył się wspólny geograficzno-angielski projekt polegający na stworzeniu folderu-ulotki promującego wybrany region Polski. Na lekcjach geografii uczniowie poznają krainy geograficzne Polski i tę wiedzę wykorzystali na języku angielskim.

Zadaniem uczniów było opracować przewodnik w formie ulotki reklamującej najciekawszy ich zdaniem kierunek podróży. Z wykonanych folderów możemy dowiedzieć się o najciekawszych atrakcjach turystycznych, zarówno przyrodniczych, jak i krajoznawczych. Zamieszczone mapki ilustrują położenie opisywanych miejsc w obrębie krainy geograficznej; zdjęcia i ilustracje (także ręcznie wykonane) przedstawiają piękno wybranych miejsc.

Najczęściej wybierane regiony to: Wyżyna Lubelska, Pieniny, Pobrzeże Bałtyku, Sudety i Tatry. Projekty cechują się jednolitą formułą, oceniane były zarówno pod względem zawartości merytorycznej, jak i poprawności językowej, pomysłowości czy estetyki wykonania.

Zabawa w tłumacza i geografa sprawiła naszym gimnazjalistom wiele radości. Efekty ich pracy możecie zobaczyć w sali nr 19.

Warto przypomnieć, że jest to już kolejny raz gdy geografia zawitała na lekcje języka angielskiego, i vice versa. W ubiegłym roku szkolnym uczniowie opracowywali lapbooki o katastrofach naturalnych. (UŻ/MW)