34779970 390422288125209 1229127551721406464 nWreszcie nastał długo wyczekiwany czas szkolnej wycieczki pierwszych klas liceum. W poniedziałek wczesnym rankiem wyruszyliśmy wraz z wychowawcami w kierunku Ustronia w Beskidzie Śląskim. Wiedzieliśmy już, że pobyt w tym miejscu musi być udany, gdyż wędrowaliśmy śladami gimnazjalistów, którzy kilka dni wcześniej odwiedzili ten region.

Po kilkugodzinnej podróży i krótkim odpoczynku postanowiliśmy zdobyć jeden z najwyższych szczytów Beskidu Śląskiego – Czantorię. Nie było to trudne zwłaszcza,że skorzystaliśmy z kolejki linowej. Tam czekała na nas niespodzianka – przejażdżka po torze saneczkowym. Wielu z nas przypomniało sobie jak to jest być dzieckiem. Wiele przyjemności, ale i przyjemnego zmęczenia, dostarczyło nam obejście góry niebieskim szlakiem i powrót do ośrodka

A tam grill, zabawy na świeżym górskim powietrzu i kąpiel w hotelowym basenie pod czujnym okiem naszego ratownika – pana Zasuwy.

Następny dzień okazał się równie ciekawy. Na własne oczy zobaczyliśmy jak wielkim wyzwaniem sportowym są skoki narciarskie. Skocznia Narciarska im. Adama Małysza w Wiśle oglądana z góry zrobiła na nas ogromne wrażenie. Z Wisły wyruszyliśmy w kierunku południowym podziwiać panoramę Beskidów najpierw z okien autobusu, a później ze szczytu Ochodzita w Koniakowie, słynącym w świecie z pięknych. koronek. Z Ochodzity roztacza się bajeczny widok na polską, czeską i słowacką część Beskidów. W tym miejscu uczestnicy wycieczki wysłuchali krótkiej opowieści o geografii i kulturze regionu. Pyszny obiad w restauracji „Ochodzita” dopełnił miłych wrażeń. Opowieści o dawnym życiu i zwyczajach wysłuchaliśmy w uroczej Chacie Kawuloka, której oryginalny wystrój pozwalał przenieść się w czasie do czasów przedwojennych.

Trzeci dzień wyprawy przebiegał pod znakiem historii i kultury Śląska Cieszyńskiego i Zaolzia. O skomplikowanych relacjach polsko - czeskich opowiadała pani przewodnik, z którą zwiedzaliśmy Cieszyn.

Pełni wrażeń, zmęczeni, ale zadowoleni póżnym wieczorem szczęśliwie wróciliśmy do domu. (UŻ)

01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 07.jpg 08.jpg 09.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg 17.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 22.jpg 23.jpg 24.jpg 25.jpg 26.jpg 27.jpg 28.jpg 29.jpg 30.jpg 31.jpg 32.jpg 33.jpg 34.jpg 35.jpg 36.jpg 37.jpg 38.jpg 39.jpg 40.jpg 41.jpg 42.jpg 43.jpg 44.jpg 45.jpg