ulotka1 1024

plakat dzien otw lic 2016O

imagesMówiąc o sukcesach szkoły, zawsze mamy na uwadze te najbardziej spektakularne. Głośno mówi się  i pisze o osiągnięciach olimpijskich, zdobywaniu wysokich miejsc w konkursach przedmiotowych, sportowych, artystycznych i innych. Na stronach internetowych każdej ze szkół zawsze takie sukcesy są pieczołowicie odnotowywane, a zwycięzcom gratuluje się zdobycia świetnych wyników. Nieco inaczej jest, gdy uczniowie uzyskają znakomite wyniki na maturze. Wówczas słowa uznania należą się nie konkretnej jednostce, ale całej grupie osób.

powierz nam swoja przyszlosc

Dlatego, ponieważ w naszej szkole:

- pracuje doświadczona kadra pedagogiczna, niemal wszyscy nauczyciele są czynnymi egzaminatorami maturalnymi,

- klasy są mało liczne, co gwarantuje indywidualne podejście do każdego ucznia,

- każdy uczeń indywidualnie tworzy sobie swój własny profil kształcenia i może mieć dostosowany do tego odrębny plan lekcji, nie musi wybierać przedmiotów na poziomie rozszerzonym takich jak większość w klasie,

- z przedmiotów, które uczeń chce zdawać na maturze na poziomie rozszerzonym, już w klasie pierwszej ma zwiększoną liczbę godzin, w porównaniu ze szkołami publicznymi,

- staramy się rozpoznawać predyspozycje zawodowe ucznia, prowadząc zajęcia z zakresu preorientacji zawodowej. Organizujemy w szkole spotkania z absolwentami naszego liceum, którzy studiują lub ukończyli prestiżowe uczelnie i obecnie pracują, w różnych zawodach. Tym samym chcemy pomóc uczniom w wyborze odpowiednich studiów, zgodnych z ich oczekiwaniami;

- prowadzona jest cała gama kółek przedmiotowych, zarówno olimpijskich,  dla uczniów szczególnie uzdolnionych w danym kierunku, jak również kółek wyrównawczych, dla młodzieży, która nie do końca dobrze radzi sobie z danym przedmiotem,

Polskie reformy nigdy nie działały od razu. Często miały ograniczony charakter i z tego powodu doprowadzały do katastrof narodowych. Ponadto obcy od tylu wieków czepiali się naszego kraju. Raz ci ze wschodu, raz z zachodu, raz od północy, a raz od południa. Lecz nawet po wyrwanej niepodległości, nie dajemy sobie rady. Nie nauczyliśmy się do końca skutecznie wprowadzać przemyślanych reform i ciągle liczymy na życiowy fuks. Reforma polskiego szkolnictwa z 1999 r. jest na to świetnym dowodem. Lecz przykład na przyszłe zmiany płynie z prowincji – z tarnobrzeskiego Hetmana.

Zapraszamy do obejrzenia filmu zrealizowanego przez uczniów z klas maturalnych pod tytułem "Co nas łączy?".