SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Sejmik w KrakowieWyruszyliśmy na wycieczkę do Krakowa w celu integracji a także z myślą o dalszych losach szkoły. Po wspólnej pizzy zwiedziliśmy rynek. Z pełnym podziwem oglądaliśmy przepiękne Sukiennice, w których obecnie znajdują się dwa rzędy kramów, głównie z pamiątkami czy rękodziełami. Oglądaliśmy również najsłynniejszą w Polsce nekropolię królewska, a także panteon narodowy czyli Katedrę na Wawelu. Najważniejszą świątynią Krakowa jest niewątpliwie Kościół Mariacki - najznakomitszy obiekt architektury sakralnej w Polsce. Nie ominął nas oczywiście hejnał, który jest wygrywany co godzinę z wieży na cztery strony świata. Na pięknym krakowskim rynku zatrzymaliśmy się również przy pomniku wspaniałego poety Adama Mickiewicza. Pomnik ten powstał według projektu Teodora Rygiera, a jego uroczyste odsłonięcie nastąpiło w setnym roku urodzin poety.

Następnie wyruszyliśmy do Podziemi Rynku Głównego w Krakowie. Ekspozycje przedstawiały historie miasta Krakowa oraz ośrodki kulturowe i handlowe. Widzieliśmy między innymi: relikty, dawne wodociągi, średniowieczne bruki Sukiennic, historiografię Krakowa, zabudowy Rynku w formie hologramów, Kramy Bogate, Kramy Bolesławowe. Całość ekspozycji nosiła nazwę „Śladem europejskiej tożsamości Krakowa” . Potem nie mogliśmy również ominąć świetnego Muzeum Sztuki Współczesnej - MOCAK.  Na samym końcu wszyscy udaliśmy się do teatru Bagatela na na spektakl pt. „Najdroższy” w reżyserii Giovanny Castellanos. Jest to komedia, w której Francis Veber w bezpośredni sposób drwi z konsumpcjonizmu, z miłości do zbędnych dóbr materialnych - mówi Castellanos. Mogliśmy wiec wspólnie jako Sejmik spędzić świetny czas na poznawaniu świata oraz zintegrowaniu się w sposób najlepszy jaki mogliśmy.