joomla slideshow with captions

zlota szkola calosc 2020

HETMAN ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2020!

Zlote liceum 2020

I Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Tarnowskiego zajęło:
54 miejsce w rankingu Liceów Ogólnokształcących
66 miejsce
w rankingu maturalnym
40 miejsce w rankingu szkół olimpijskich
czytaj więcej...

patent27 czerwca, dzień po zakończeniu nauki rozpoczęliśmy naszą przygodę ze szkoleniem żeglarskim. Chociaż początki bywały trudne, powoli odkrywaliśmy sekrety bezpiecznego żeglowania pod okiem naszego instruktora - pana Horoszko. Sztyki, wyblinki, grot, fok z każdym dniem te egzotyczne słowa nabierały sensu. Gdy pogoda pozwalała, a było takich dni wiele, zdobywaliśmy praktyczne umiejętności na naszym pięknym Jeziorze Tarnobrzeskim. Natomiast gdy warunki atmosferyczne nie sprzyjały, słuchaliśmy o tajnikach teorii żeglowania i manewrowania, o przepisach, meteorologii i locji. Nie zabrakło lekcji fizyki, która jak się okazało jest kluczowa do zrozumienia żeglarstwa.

W końcu, po szesnastu dniach szkolenia, spotkaliśmy się jeszcze raz, aby zdać egzamin, który składał się z dwóch części - teoretycznej i praktycznej. Choć na początku egzaminu zjadał nas stres, po części teoretycznej przystąpiliśmy do części praktycznej, w której wykazaliśmy się umiejętnością manewrowania, pracy w charakterze załogi, czy też znajomością węzłów. Po części praktycznej i sprawdzeniu testów dowiedzieliśmy się że każdy z członków dwóch załóg może pochwalić się zdanym egzaminem na stopień żeglarza jachtowego. Ten czas dał nam dużo radości, a przede wszystkim pozwolił nam nabyć umiejętności niezbędnych do bezpiecznego żeglowania, natomiast puentą jest patent, którym od wczoraj możemy się pochwalić.

(Julia Karbarz)

01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 07.jpg 08.jpg 09.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg

Wyszukiwarka

Modelarnia Dragon

logo dragon

UKS

uks without background new